ساخت لوگوموشن

 

لوگوموشن چیست؟

لوگوموشن یکی از ابزارهایی هست که تکنولوژی و نرم افزارها به ما هدیه دادند.

ما میتوانیم با استفاده از تکنیک هایی که بعضی وقتا خیلی از اون ها ساده هستن.ارم یا لوگوی شرکت و کسب و کار خود را متحرک کنیم. اما سوالی که برای خیلیا پیش میاد اینه که چرا باید این کارو بکینم؟مگه لوگو یا ارم تو حالت ایستاده چه مشکلی داره که باید متحرکش کنیم؟

واقعیت ماجرا این است که مردم هر روز در حال تغییر دادن ذائقه و سلیقه خود هستند و به دنبال این تغییر از چیزهای ثابت و بی روح و ایستاده هم خوششان نمی آید.

ذهن ما گرایش بیشتری به اطلاعات تصویری، رنگی و جان دار و متحرک دارد این را محتویات خواب ما هم به خوبی یاد آوری می کنند.

لوگو موشن خود از زیر شاخه های تازه تر موشن گرافیک است.

اما در استفاده از لوگو موشن هم همانند هر عمل و ابزار دیگری باید نکات و تکنیک های بسیار زیادی را مد نظر داشت.

باید ها و نباید های لوگوموشن در تبلیغات

اگر شما از لوگو موشن های جذاب، با کیفیت و کوتاه زمان استفاده کنید تاثیر چشم گیر و عجیب و غریب آن بر روی برند سازی و ماندگار شدن نام و برندتان در ذهن مخاطب را حس خواهید کرد.

شما قبل از اینکه هر اقدام و حرکتی در راستای تهیه و تولید لوگو موشن انجام دهید باید اهداف و استراتژی های خود از تبلیغ محصول و برندتان را روشن کنید و این یکی از مهم ترین باید های استفاده از لوگو موشن در تبلیغات است.

اما در مورد خود لوگو موشن و طراحی و پیاده سازی آن هم نکاتی را باید به یاد داشته باشید

تا جایی که می توانید از پیچیده کردن لوگو موشن دوری کنید که اگر مخاطب حس کند لوگو موشن شما پیچیده، دور از ذهن و غریبه است عطای شما و محصول و برندتان را به لقایش واگذار خواهد کرد.

لوگو موشن باید مختصر و مفید و در کوتاه ترین زمان طراحی شود( حداکثر یک دقیقه) در غیر این صورت به دلیل همان فرهنگ سه خطی و کم حوصله شدن مردم فاتحه شما و لوگو موشن نازنینتان را خواهند خواند.

خلاقیت، خلاقیت و باز هم خلاقیت؛ تا جایی که می توانید خلاق باشید و از ایده های تازه و بکر استفاده کنید.

معمولا از لوگوموشن در ابتدا یا انتهای تیزر تبلیغاتی استفاده میشه.

انواع لوگو موشن

لوگو موشن های فلت یا دو بعدی

لوگو موشن های سه بعدی

لوگو موشن آماده یا حاضری

اگر به دنبال سادگی و دوری کردن از پیچیدگی هستید لوگو موشن های دو بعدی بهترین انتخاب هستند.

لوگو موشن های سه بعدی تقریبا با زاویه 180 درجه ای از لوگو موشن های دو بعدی قرار می گیرند، البته از نظر کاربرد و کارایی که به تبلیغات و برند سازی ما می دهند.

اما اگر زمان و تایمی برای آماده سازی لوگو موشن ندارید و وقت تان را هدر داده اید و البته قدرت و توان مالی لازم برای ساخت لوگو موشن را هم ندارید بهترین و طبیعی ترین انتخاب لوگو موشن آماده است که می توانید پس از انتخاب با کمی تغییرات آن را شخصی سازی کنید که معمولا خود فروشنده ها این عمل را هم انجام می دهند.

 

موشن گرافیک

موشن گرافیک چیست؟

ویدیوهایی که پیام و محتوا را به‌صورت متحرک منتقل می‌کنند موشن هستند.

انتقال محتوا با این روش از مزیت‌های بسیاری برخوردار است. از جمله اینکه می‌توان محتوا را به‌صورت تأثیرگذارتر و جذاب‌تر در زمان کوتاه‌تری به مخاطب ارائه داد.

موشن‌ ها می‌توانند به‌صورت آفلاین و آنلاین بر روی کامپیوتر و موبایل نمایش داده شوند.

انواع موشن گرافیک ها

ویدئورئال

ویدئوهایی هستند که در آن از فضاهای واقعی فیلم‌برداری می‌شود و اطلاعاتی را گزارش می‌دهد. در ویدئو رئال‌ها از طرح‌های گرافیکی استفاده خاصی نمی‌شود و محوریت اصلی و بار انتقال پیام بر دوش فیلم‌برداری، صدابرداری، صداگذاری و تدوین است.

این دسته از موشن‌ ها، تلفیقی از فیلم‌برداری و گرافیک هستند که عمدتاً این گرافیک‌ ها علاوه بر افزایش جذابیت برای نمایش اطلاعاتی به کار می‌روند که با فیلم‌برداری قابل‌ارائه نیستند.

استاپ موشن

استاپ موشن تکنیکی است که برای ساخت آن از اشیای واقعی عکاسی می‌شود. در این شیوه، اشیا به‌صورت کم و جزئی حرکت داده می‌شوند و از هر حرکت عکاسی می‌شود. سپس تمامی عکس‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص، پشت سر هم قرار داده می‌شود تا حس حرکت را القا کند.

موشن‌ گرافیک

موشن‌ گرافیک از دو واژه «موشن» و «گرافیک» ساخته شده و به معنای ساده، گرافیکی است که دارای حرکت است و برای انتقال پیام از قابلیت‌های هر دو استفاده می‌شود. عموماً در آن‌ها از تصاویر واقعی استفاده نمی‌شود و برای طراحی گرافیک آن از نرم‌افزارهای طراحی گرافیک همچون فتوشاپ و ایلاستریتور بهره می‌گیرند.

ارائه محتوا به‌صورت موشن‌ گرافیک، به دلیل وجود حرکت و صدا، جذابیت بیشتری را برای مخاطب به همراه دارد.

اینفو موشن

اینفو موشن ها ویدیوهایی هستند که در آن‌ها از تکنیک اینفوگرافیک برای انتقال محتوا استفاده می‌کنند. در واقع گرافیک و حرکت به گونه‌ای استفاده می‌شود که بتوان از تکنیک‌های اصلیاینفوگرافیک برای نمایش محتوا استفاده کرد

انیمیشن

انیمیشن‌ها ویدیوهایی هستند که حتماً دارای کاراکتر خاص و داستان مشخصی هستند و غالباً به لایه‌های زیرین داستانی، روانی، احساسی و فلسفی شخصیت‌ها و پرسوناژها می‌پردازد. بر خلاف موشن‌ گرافیک‌ ها کاراکترمحور هستند.