استراتژی فروش در اینستاگرام

استراتژی فروش در اینستاگرام

استراتژی فروش در اینستاگرام

 

امروزه با پیشرفت دنیای مجازی و درگیری های زمانگیر روزمره خرید و فروش اینترنتی اهمیت زیادی پیدا کرده و این استراتژی فروش در اینستاگرام است که نقش فروشگاه های اینترنتی  را در زندگی ما تعیین خواهد کرد.

به همین دلیل فروشندگان آنلاین می توانند به خوبی از این فرصت استفاده کنند و  با استفاده از روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر کسب و کار خود را رونق دهند.

اما این موفقیت مستلزم داشتن یک استراتژی هوشمندانه و برنامه ریزی دقیقی برای راهکار های عملی افزایش فروش می باشد. در دنیای مجازی هر یک از شبکه های اجتماعی قوانین و الگوریتم های خاص خود برای ایده های فروش دارند .

اینستاگرام بستر مناسبی را برای تجارت و معرفی کسب و کار ها در اختیار کاربران خود قرار داده است ولی با تعداد زیاد کاربران رقابت در این شبکه اجتماعی و معرفی برند و کسب درآمد و راهکار های افزایش فروش اینستاگرام ساده نیست .

 

تعامل با مخاطب و  اعتماد در بازاریابی اینترنتی 

 

موفقیت پیج اینستاگرام شما در فروش صرفا به تعداد زیاد دنبال کنندگان یک صفحه بستگی ندارد بلکه میزان تعامل کاربران با صفحه ی شما و همچنین اعتمادی که به برند و کسب و کار شما دارند در میزان فروش شما بسیار موثر است.

در دسترس بودن برای مصرف کننده اعتماد و داشتن اطمینان از خرید را ایجاد میکند.

مواردی که در این رابطه باید به آنها توجه کرد:

  • داشتن آدرس و تلفن محل کسب
  • اطلاعات فروشگاه یا شرکت
  • ثبت نام کسب و کار یا شرکت در سایت هایی مانند گوگل
  • فرم تماس
  • سیستم چت آنلاین در وب سایت

 

تگ موقعیت مکانی 

 

با تگ کردن موقعیت مکانی فروشگاه یا شرکت تجاری تان در مشخصات بیو برای مخاطبان هدف خود اعتماد بیشتری ایجاد می کنید و کسانی که تمایلی به خرید اینترنتی به هر دلیلی ندارند را به امکان خرید حضوری از فروشگاهتان ترغیب می کنید.

همچنین استفاده از قابلیت ژئو تگ به شما  این فرصت را میدهد که در سرچ های مکانی اینستاگرام کاربرانی را از طریق آدرس محل کسب و کارتان به صفحه خود جذب کنید .

 

استراتژی فروش در اینستاگرام

سیستم آسان پرداخت

 

برای کسب و کارهای اینستاگرامی راه های پرداخت متفاوتی وجود دارد همچون استفاده از درگاه های اینترنتی یا پرداخت درب منزل یا پرداخت از طریق کارت و انواع دیگر  می تواند یک استراتژی فروش در اینستاگرام برای کسب و کار شما باشد و شما می توانید به نسبت کسب و کار خود مناسب ترین و کارآمد ترین روش را انتخاب کنید.

سعی کنید برای مصرف کننده خود یک فرآیند خرید کاربر پسند طراحی کنید . در هنگام خرید اینترنتی پیچیدگی در پرداخت و یا طولانی بودن مراحل خرید مشتری را خسته و از خرید منصرف میکند.

 

بازاریابی محتوا و معرفی هوشمندانه محصول

 

محتوایی که شما برای معرفی محصول تان استفاده می کنید در ترغیب مشتریان در خرید کالای عرضه شده توسط شما و افزایش بازار فروش بیشترین اهمیت را دارد.

دربازاریابی اینستاگرام گذاشتن عکس محصولتان به تنهایی کافی نیست. در کنار آن از تصاویر تجربه مصرف کنندگان از آن محصول نیز استفاده کنید و میزان رضایتمندی و احساس مشتریان خود را در رابطه با کالای خود با دیگر کاربران تان به اشتراک بگذارید. با این کار بسیار محتمل تر است که اعتماد سایر مخاطبین هدفتان را بدست بیاورید.

 

قابلیت promote و کاربرد آن برای صاحبان تجارت 

 

قابلیت پروموت اینستاگرام در واقع به معنای تبلیغ یک پست در بستر اینستاگرام است. و پروموشن به پستی گفته می شود که به صورت تبلیغ ارسال می شود.

پروموت اینستاگرام آپشن های متنوعی را در اختیار شما می گذارد. برای مثال درج وبسایت فروشگاه بر روی پست پروموشن شده را می توان عنوان کرد که کاربران از طریق آن قادر به مشاهده وب سایت شما هستند.

استفاده از این قابلیت نیازمند داشتن پیش نیازهایی برای صفحه شماست. برای اینکه به قابلیت پروموت دسترسی داشته باشید ابتدا باید پیج خود را به یک پیج بیزینسی business profile تبدیل کنید. پس از آن باید یک اکانت فیسبوک متصل به اکانت اینستاگرامتان ایجاد کنید.

پس از رفع ای پیش نیاز ها شما قادر هستید هر یک از پست های انتشار یافته در صفحه تان را با انتخاب گزینه promote  به پست پروموشن با آپشن های انتخابی همچون هدایت به وبسایتتان یا امکان برقراری تماس تلفنی و ثبت سفارش پست خود را به یک پست تبلیغی تبدیل کنید.

در حال حاضر تعدادی شرکت در ایران این خدمات را ارائه می دهند. با توجه به بالا بودن قیمت ارز این روش برای کاربران ایرانی مقرون به صرفه نیست ولی مطمئن ترین روش تبلیغات از لحاظ نتیجه در کمپین های دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید.

 

تبلیغات در صفحات دیگران

 

روش دیگر تبلیغ کسب و کار یا به نمایش گذاشتن کالایتان در صفحات افراد با تعداد دنبال کننده های بالا یا به بیان دیگر اینفلوئنسرها در قالب پست یا استوری است. با این روش تعداد زیادی از کاربرانی که جزو فالوور های شما نیستند با محصولات شما آشنا خواهند شد. این روش تبلیغات مستلزم پرداخت هزینه است و شاید بعد از تولید محتوا مهم ترین بخش در استراتژی فروش در اینستاگرام شما باشد.

 

معیار ها و سنجه ها را بررسی کنید 

 

اینستاگرام دارای ابزارهای آنالیتیکز گر رایگانی برای پیج های بیزینسی است که به شما در جهت انتخاب صفحات درست و پر بازده در جهت تبلیغات تان کمک میکند. با بررسی مواردی همچون impression یا reach و تعداد فالوورهای پیج هدفتان جهت واگذاری تبلیغات می توانید به طور نسبی میزان بازدید و بازخورد تبلیغات تان را برآورد کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استراتژی فروش در اینستاگرام

استراتژی فروش در اینستاگرام

استراتژی فروش در اینستاگرام

 

امروزه با پیشرفت دنیای مجازی و درگیری های زمانگیر روزمره خرید و فروش اینترنتی اهمیت زیادی پیدا کرده و این استراتژی فروش در اینستاگرام است که نقش فروشگاه های اینترنتی  را در زندگی ما تعیین خواهد کرد.

به همین دلیل فروشندگان آنلاین می توانند به خوبی از این فرصت استفاده کنند و  با استفاده از روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر کسب و کار خود را رونق دهند.

اما این موفقیت مستلزم داشتن یک استراتژی هوشمندانه و برنامه ریزی دقیقی برای راهکار های عملی افزایش فروش می باشد. در دنیای مجازی هر یک از شبکه های اجتماعی قوانین و الگوریتم های خاص خود برای ایده های فروش دارند .

اینستاگرام بستر مناسبی را برای تجارت و معرفی کسب و کار ها در اختیار کاربران خود قرار داده است ولی با تعداد زیاد کاربران رقابت در این شبکه اجتماعی و معرفی برند و کسب درآمد و راهکار های افزایش فروش اینستاگرام ساده نیست .

 

تعامل با مخاطب و  اعتماد در بازاریابی اینترنتی 

 

موفقیت پیج اینستاگرام شما در فروش صرفا به تعداد زیاد دنبال کنندگان یک صفحه بستگی ندارد بلکه میزان تعامل کاربران با صفحه ی شما و همچنین اعتمادی که به برند و کسب و کار شما دارند در میزان فروش شما بسیار موثر است.

در دسترس بودن برای مصرف کننده اعتماد و داشتن اطمینان از خرید را ایجاد میکند.

مواردی که در این رابطه باید به آنها توجه کرد:

  • داشتن آدرس و تلفن محل کسب
  • اطلاعات فروشگاه یا شرکت
  • ثبت نام کسب و کار یا شرکت در سایت هایی مانند گوگل
  • فرم تماس
  • سیستم چت آنلاین در وب سایت

 

تگ موقعیت مکانی 

 

با تگ کردن موقعیت مکانی فروشگاه یا شرکت تجاری تان در مشخصات بیو برای مخاطبان هدف خود اعتماد بیشتری ایجاد می کنید و کسانی که تمایلی به خرید اینترنتی به هر دلیلی ندارند را به امکان خرید حضوری از فروشگاهتان ترغیب می کنید.

همچنین استفاده از قابلیت ژئو تگ به شما  این فرصت را میدهد که در سرچ های مکانی اینستاگرام کاربرانی را از طریق آدرس محل کسب و کارتان به صفحه خود جذب کنید .

 

استراتژی فروش در اینستاگرام

سیستم آسان پرداخت

 

برای کسب و کارهای اینستاگرامی راه های پرداخت متفاوتی وجود دارد همچون استفاده از درگاه های اینترنتی یا پرداخت درب منزل یا پرداخت از طریق کارت و انواع دیگر  می تواند یک استراتژی فروش در اینستاگرام برای کسب و کار شما باشد و شما می توانید به نسبت کسب و کار خود مناسب ترین و کارآمد ترین روش را انتخاب کنید.

سعی کنید برای مصرف کننده خود یک فرآیند خرید کاربر پسند طراحی کنید . در هنگام خرید اینترنتی پیچیدگی در پرداخت و یا طولانی بودن مراحل خرید مشتری را خسته و از خرید منصرف میکند.

 

بازاریابی محتوا و معرفی هوشمندانه محصول

 

محتوایی که شما برای معرفی محصول تان استفاده می کنید در ترغیب مشتریان در خرید کالای عرضه شده توسط شما و افزایش بازار فروش بیشترین اهمیت را دارد.

دربازاریابی اینستاگرام گذاشتن عکس محصولتان به تنهایی کافی نیست. در کنار آن از تصاویر تجربه مصرف کنندگان از آن محصول نیز استفاده کنید و میزان رضایتمندی و احساس مشتریان خود را در رابطه با کالای خود با دیگر کاربران تان به اشتراک بگذارید. با این کار بسیار محتمل تر است که اعتماد سایر مخاطبین هدفتان را بدست بیاورید.

 

قابلیت promote و کاربرد آن برای صاحبان تجارت 

 

قابلیت پروموت اینستاگرام در واقع به معنای تبلیغ یک پست در بستر اینستاگرام است. و پروموشن به پستی گفته می شود که به صورت تبلیغ ارسال می شود.

پروموت اینستاگرام آپشن های متنوعی را در اختیار شما می گذارد. برای مثال درج وبسایت فروشگاه بر روی پست پروموشن شده را می توان عنوان کرد که کاربران از طریق آن قادر به مشاهده وب سایت شما هستند.

استفاده از این قابلیت نیازمند داشتن پیش نیازهایی برای صفحه شماست. برای اینکه به قابلیت پروموت دسترسی داشته باشید ابتدا باید پیج خود را به یک پیج بیزینسی business profile تبدیل کنید. پس از آن باید یک اکانت فیسبوک متصل به اکانت اینستاگرامتان ایجاد کنید.

پس از رفع ای پیش نیاز ها شما قادر هستید هر یک از پست های انتشار یافته در صفحه تان را با انتخاب گزینه promote  به پست پروموشن با آپشن های انتخابی همچون هدایت به وبسایتتان یا امکان برقراری تماس تلفنی و ثبت سفارش پست خود را به یک پست تبلیغی تبدیل کنید.

در حال حاضر تعدادی شرکت در ایران این خدمات را ارائه می دهند. با توجه به بالا بودن قیمت ارز این روش برای کاربران ایرانی مقرون به صرفه نیست ولی مطمئن ترین روش تبلیغات از لحاظ نتیجه در کمپین های دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید.

 

تبلیغات در صفحات دیگران

 

روش دیگر تبلیغ کسب و کار یا به نمایش گذاشتن کالایتان در صفحات افراد با تعداد دنبال کننده های بالا یا به بیان دیگر اینفلوئنسرها در قالب پست یا استوری است. با این روش تعداد زیادی از کاربرانی که جزو فالوور های شما نیستند با محصولات شما آشنا خواهند شد. این روش تبلیغات مستلزم پرداخت هزینه است و شاید بعد از تولید محتوا مهم ترین بخش در استراتژی فروش در اینستاگرام شما باشد.

 

معیار ها و سنجه ها را بررسی کنید 

 

اینستاگرام دارای ابزارهای آنالیتیکز گر رایگانی برای پیج های بیزینسی است که به شما در جهت انتخاب صفحات درست و پر بازده در جهت تبلیغات تان کمک میکند. با بررسی مواردی همچون impression یا reach و تعداد فالوورهای پیج هدفتان جهت واگذاری تبلیغات می توانید به طور نسبی میزان بازدید و بازخورد تبلیغات تان را برآورد کنید .