چه عکسی برای پست اینستاگرام مناسب است
عکسی که برای اینستاگرام انتخاب میکنید علاوه بر اینکه باید در اندازه مناسب پست، استوری و … باشد باید ویژگی های دیگری نیز داشته باشد
عکسها و تصاویر ابزار قدرتمندی برای بیان احساس و اهداف شما هستند اما زمانی که آنها را با متن ترکیب میکنید این قدرت افزایش میابد. تحقیقات نشان داده است که متن ها با عکس مرتبط، تا 94% بازدید را نسبت به یک متن بدون عکس برای شما افزایش میدهد
مهمترین ویژگی عکس طبیعی بودن تصویر است. تصاویری که از قبل طراحی و برنامه ریزی شده اند، مناسب نیستند. بهتر است از عکسهای طبیعی که احساسات واقعی را نمایش میدهند استفاده کنید.
حتما قبل از انتخاب عکس، احساسی را که میخواهید به کاربر منتقل کنید مشخص کنید.
بهتر است در ذهنتان برنامهریزی کنید و تصویری کلی از صفحه اینستاگرام خود داشته باشید. مثلا چه رنگها یا عکسهایی را میخواهید به اشتراک بگذارید.
از عکسهایی استفاده کنید که هدف شما را به صورت رک و راست بیان کند. عکسهای شلوغ شمارا از این هدف دور میکند.
انتخاب عکس هایی که افکار و احساس بیننده را درگیر کند برای مخاطب به یاد ماندنی میشود.
از تصاویری که زیاد مورد استفاده قرار گرفته، استفاده نکنید زیرا مخاطب به این تصاویر عادت کرده اند.
میتوانید با استفاده از خلاقیت خود چند عکس را باهم ترکیب کنید.
اگر نیاز به استفاده از خدمات عکاسی محصولات خود برای اینستاگرام خود دارید با ما در تماس باشید
ویژگیهای عکس خوب
آشنایی با 4 اصل Composition یا ترکیببندی، فضای خالی (Negative Space) ، پرسپکیتو و نور به شما در تهیه یک عکس خوب کمک میکنند.
هدف
برای عکس های خود هدف داشته باشید این اهداف هرچیزی میتواند باشد.
نوردهی درست
نور، مهمترین گزینه در عکاسی است و میتوانید از ساعات طلایی یعنی یک ساعت بعد از طلوع خورشید و یک ساعت قبل از غروب آن استفاده کنید.
نور عکس در دو حالت، عادی نیست:
نورکم یعنی بخشهایی از عکس با نور کم یا کاملا سیاه هستند که جزییات آن مشخص نیست
نورزیاد یعنی بخشهایی از عکس به شدت نور دارد یا کاملا سفید است و جزییات نامشخص است.
اگر عکسهایتان نورزیاد دارند یا کم نور هستند و نتوانستید در ادیت آن ها را اصلاح کنید، میتوانید آنها را سیاهوسفید کنید.
ترکیببندی مناسب
از تکنیکهایی مثل قانون یکسوم، تقارن، فضای خالی، خطوط هدایتکننده، رنگها، قاب در قاب و… استفاده کنید.
در قانون یک سوم، نقطهی تمرکز روی قسمتی از عکس است که سوژه عکس قرار گرفته و بیننده به راحتی آن را پیدا میکند. دو خط افقی و دو خط عمودی از صفحه که همدیگر را قطع میکنند، که باید نقطه تمرکز عکس در مرکز تلاقی این خطوط باشد.
Negative Space (فضای خالی یا منفی) کاربران اینستاگرام تمایل بیشتری به فضای خالی عکسها نشان میدهند وعکسهایی با فضای خالی بیشتر، 29% لایک بیشتری گرفتهاند.
پرسپکتیو (Perspective) به بیننده کمک میکند که از موقعیت سوژه عکس، عمق و اندازه آن، درک بهتری داشته باشد و از یک عکس دو بعدی، احساس سه بعدی داشته باشد.
فوکوس درست و شارپ بودن (وضوح)
عناصر خارج از محدوده فوکوس، کاربرد خودشان را در ترکیببندی دارند و حتی گاهی اوقات ممکن است سوژه اصلی هم به دلیل انتخاب خلاقانه عکاس در فوکوس نباشد.
روایت یک داستان
سعی کنید که عکس شما بیانگر یک داستان باشد که در ذهن ببیننده ماندگار شود.
همیشه هم لازم نیست داستان عکس کامل باشد، گاهی اوقات بعضی جنبهها را به تخیل بیننده واگذار کنید.
برانگیختن احساسات بیننده / به تصویر کشیدن احساسات انسانی
عکسی که بتواند در چند ثانیه یک احساس قوی در بیننده ایجاد کند، بخش مهمی از ویژگیهای یک عکس خوب را دارد.
رنگ و تراز سفیدی مناسب
عکاس میتواند درمورد رنگها هم خلاقیت به خرج دهد و برای انتقال یک داستان یا حس خاص موقع گرفتن عکس و ادیت، آنها را تغییر دهد. اما باید هدف داشته باشند.
توجه به جزئیات پیشپاافتاده و متفاوت بودن
عکاس خوب همیشه به دنبال سوژه است و چیزهایی را میبیند که دیگران در حالت عادی نمیبینند. استفاده از این جزئیات ساده و نگاه کردن به سوژه از زاویهای متفاوت و غیرمنتظره، میتواند تفاوت بین یک عکس معمولی و یک عکس خوب را بسازد.
بعضی وقتها، قاب مستطیلی، جوابگوی ثبت منظره نیست برای همین بهتر است از پانوراما استفاده کنید.
برای ویرایش عکس ها از اپلیکیشن های ویرایش استفاده کنید
پست اینستاگرام جذاب بسازیم
بازدیدکنندگان به صفحه شما می آیند و کلیت صفحه شما را می بینند پس طرحی جذاب برای صفحه خود انتخاب کنید
کاور تمامی پست های خود را بایک قالب رنگ طراحی کنید
عکس های لایف استایل عکس هایی هستند که بیشتر به نظر می رسد از آنچه در زندگی روزمره به طور طبیعی اتفاق می افتد گرفته شده است. این مورد ممکن است شخصی را نمایش دهد که از محصول شما به صورت روزانه استفاده میکند..
عکسهای مربوط به لایف استایل می توانند برای مخاطبان شما لذت پذیرتر باشند زیرا وقتی مردم ببینند افراد دیگر از محصولات استفاده می کنند یا می پوشند ، می توانند محصول را در زندگی خودشان تصور کنند.
عکسهای مدل دار می توانند روشی متمرکز و تمیزتر برای به نمایش گذاشتن یک محصول باشند تا تمرکز واقعاً بر روی ویژگی های محصول باشد
عکسهای مسطح برای عکاسان محصولات اینستاگرام بسیار محبوب و یک انتخاب عالی است.